غلط املایی و نگارشی در محتوا

نداشتن غلط املایی و نگارشی از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید. چرا که موتورهای جستجو کاملا آنها را درک کرده و برای شما امتیاز در نظر می گیرند.

سادگی محتوا

یکی از نکات مهمی که به محتوای شما ارزش چند برابری می دهد بیان کردن محتوای تخصصی و پیچیده به صورت ساده و قابل فهم برای عموم می باشد.

تعاملی بودن محتوا

درگیر کردن مخاطب، برای مثال می توانید یک مطلب سرگرم کننده مانند یک تست، یک سوال جالب، یک بازی ساده داشته باشید و مخاطب خود را مجذوب کنید و یا محتوایی که کاربران را بخشی از خود بداند و با آنها همراه شود و قدم بزند!

دو طرفه بودن

قوی‌ترین پست‌ها آن‌هایی نیستند که همانند یک مکانیسم یک طرفه عمل می‌کنند بلکه آنهایی هستند که مانند دعوت نامه‌ای برای گفتگو و تعامل با مخاطبان باشد. برای مثال با اجازه از مشتری پاسخ سوالش را در پست جدیدی بگنجانید. اگر در حدود یک ششم محتوای شما با گنجاندن یک مشتری در آن باشد مقدار مناسبی است.

بله درست فهمیدید این همون قبلی هست و چون مهم بود دوبار به دو طریق مختلف برای شما گفتم.

محتوای ویروسی

نوشتن محتوای ویروسی که مخاطبان آنها را به اشتراک گذاشته و به سرعت میان مردم پخش شود. تاثیر بسیاری بر روی سئو، برند سازی و جذب بازدید کننده خواهد داشت

محتوای ارزشمند و آموزشی

محتوایی که تولید ارزش کند! محتوایی که تولید می کنید باید آموزنده باشند و نه تنها در زمان حال بلکه در آینده نیز به درد کاربران بخورد. این باعث می شود کاربر شما را به عنوان منبعی قابل اعتماد شناخته و بازهم به وب سایت شما سر بزند.

طول محتوا

محتوایتان کوتاه نباشد. به دو دلیل، دلیل اول این که مورد پسند موتورهای جستجو نیست؛ دلیل دوم این که نرخ پرش سایت به دلیل آنکه کاربران زود از مطالب شما گذشته و خارج می شوند بالا می رود. اگر برای مثال در کنار نوشته های شما فیلمی هم وجود داشته باشد می تواند تعداد کاراکترهای شما کمتر باشد.

محتوای تکراری

مطالب تکراری نگذارید. محتوای تکراری، کپی و قدیمی خط قرمز موتورهای جستجو می باشد و دیگر در دل موتورهای جستجو جایگاهی ندارید، یا باید خلاقیت به خرج دهید و به محتواهای بی جانی که همه جا هست جان دوباره بدهید آنها را کنار هم بگذارید و محتوای خاص خودتان را خلق کنید.

نوآوری و ایده پردازی

بعد از نوشتن مطالب کپی که کپی نشده‌اند! نوبت به این می رسد کار متفاوتی انجام بدهید. به مطالبی بپردازید که مخاطبانتان نیاز دارند و شما می بینید زودتر از همهٔ رقیبانتان، در زمینهٔ کاری خود یک مرجع کامل شوید. با کیفیت، جذاب و خلاق تر از همه...

سازماندهی مطالب

مطالب به شکل درست و سازماندهی شده باشند. از دو وجه مورد توجه است، اول آن که پاراگراف بندی محتوای شما مناسب باشد. دوم آن که دسترسی آسان از هر جای سایت به مطالبتان وجود داشته باشد.

استفاده از کلمات کلیدی

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، اگر محتوایی که تولید می کنید به دست مخاطبان نرسد بسیار دلسردکننده است. با استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود مخاطب را به صورت ارگانیک به مطالب خود برسانید. البته در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید، چرا که تاثیر منفی در بر خواهند داشت.

منسجم بودن محتوا

تولید محتوای هدفمند و دنباله دار که به هدف تجاری شما مرتبط باشند اهمیت ویژه ای دارد. امروزه پراکندگی مطالب از دید مخاطب جالب نیست و وب سایتهایی موفقند که در یک موضوع تخصصی فعالیت دارند.

شور و اشتیاق خود را به نمایش بگذارید

محتوایی که نشان دهندهٔ این باشد که شما و کارکنانتان در مورد مشتریان خود پر شور و اشتیاق هستید. مشتریان باید از مطالب شما بفهمند که با علاقهٔ زیادی مطالب را برای آن‌ها آماده کرده‌اید و رضایت آنها هدف اصلی شماست. این مورد یک پیشنهاد نیست بلکه یک شرط می‌باشد.

شور و اشتیاق مخاطبان را برانگیزید

مخاطبان را بیشتر و بیشتر به سمت خود بکشید و آنها را با محتوایتان جادو کنید! البته که در ابتدا به نظر دشوار می رسد اما زمانی که محتوای سایتتان به حد مطلوب رسید می توانید با ایده های فراوانی که به ذهنتان می رسد این جادو را به محتوایتان تزریق کنید!

بررسی محتوای رقبا

برای یک حرفه ای مشکلی نیست که از ابتدا به آنالیز رقبا بپردازد. اما برای تازه کارها توصیه می کنم از ابتدا روی این موضوع تمرکز نکنند و وقتی مطالبتان به حد مطلوبی رسید به این کار بپردازید.

یک پیشگو شوید!

بله محتوا نویسان عزیز خودتان رو دست کم نگیرید! شما افرادی با توانایی های بسیار زیادی هستید و کار شما در سطح حرفه ای کار ساده ای نیست. آنقدر خودتان را جای مخاطبتان قرار دهید که قبل از این که مخاطبانتان از شما سوال بپرسند حدس بزنید و جواب آنها را بدهید!